Archive for setembre, 2014

Característiques i propietats dels cigrons


2014
09.16

Els cigrons tenen una gran varietat de beneficis. Entre ells destaquen l’alt nivell de lectina (1), un tipus de grassa que contribueix a regular els nivells de colesterol i triglicèrids. A més a més, són fonts d’àcids grassos essencials com el linoleic (omega 6). També contenen una gran quantitat de fibra, potassi, vitamina CB6, que el converteixen en un aliment que millora la salut del nostre cor i redueix el risc de malalties cardiovasculars.

Per la seva elevada proporció de fibra soluble, els cigrons afavoreixen el trànsit intestinal, aportant sacietat i ajuda a prevenir el restrenyiment. També són d’allò més beneficiosos per als diabètics que han de controlar el nivell de glucosa en sang. Es tracta d’una lleguminosa amb hidrats de carboni d’absorció lenta que allibera l’energia lentament i estabilitza el nivell de glucosa en sang. Això també és recomanable per a les persones amb hipertensió arterial al tenir un alt contingut en potassi i molt baix en sodi.

Afegir també que la presència de magnesi, fòsfor, vitamina K, magnesi, zinc i ferro, contribueixen en la construcció i el manteniment de l’estructura òssia. El seleni és un mineral que actua com a antiinflamatori i també se li atribueix un paper preventiu davant alguns tipus de càncer, com el d’estómac o pròstata.

L’alt contingut de folats dels cigrons explica la importància d’introduir-los en la dieta durant l’embaràs per prevenir malformacions fetals.

(1) http://www.mifarmacia.es/producto.asp?Producto=../contenido/articulos/articulo_n_lecitina

 

Text adaptat.
Font: http://muyenforma.com
Compartir a...Tweet about this on TwitterShare on FacebookPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Propietats i curiositats del tomàquet


2014
09.05

El tomàquet és la fruita més utilitzada en els plats a nivell mundial. Sí, “la fruita”, ja que el tomàquet compleix les característiques dels fruits; conté llavors.
El tomàquet contè molts components beneficiosos pel nostre cos: gran quantitat d’aigua i hidrats de carboni. També conté (en menor quantitat) minerals com el potassi i el fòsfor. I vitamines B1, B3, A, C i E.
Un dels beneficis més importants del tomàquet és el seu componen antioxidant, contribuint així en la reducció del colesterol. A més a més, actua directament en el nostre sistema digestiu funcionant com a diürètic, depuratiu i regulant les funcions intestinals.
La pell del tomàquet aporta una gran concentració de components beneficiosos per al nostre organisme. Comprar-lo ecològic és una bona opció, ja que aquest està lliure de pesticides i altres químics, i només amb una remullada amb aigua per a treure-hi els bacteris de la superfície és suficient per a poder-nos menjar la pell i aprofitar tots els avantatges que hi porta!

Text extret i adaptat de:
“Adaptando la agricultura saludable y autosuficiente a la realidad de las personas”
www.wikipedia.org
Compartir a...Tweet about this on TwitterShare on FacebookPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone